Deze algemene verkoopvoorwaarden regelen de commerciële en contractuele relaties tussen het bedrijf PRIMA INVEST SPRL (BE0659.729.761), gelegen op de Tervurenlaan, 297 – 1150 Brussel, hierna gedefinieerd als “de verkoper” en elke natuurlijke of juridisch commerciële relatie met de verkoper of de gebruiker van deze website, hierna gedefinieerd als “de klant”.
De verkoopvoorwaarden moeten zorgvuldig worden gelezen voordat u de site bezoekt, commerciële aanbiedingen raadpleegt en een contractuele relatie aangaat met de verkoper. Door deze site te raadplegen, erkent de Klant deze Algemene Verkoopvoorwaarden te hebben gelezen en goedgekeurd.
De verkoper behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden, evenals alle informatie die op deze site verschijnt, op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Het plaatsen van een bestelling bij de verkoper impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding door de klant van deze algemene verkoopvoorwaarden.
De algemene verkoopvoorwaarden van de verkoper prevaleren boven die van de klant. Elke voorwaarde gesteld door de klant bindt de verkoper slechts na uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging door hem.
De partijen zullen deze voorwaarden interpreteren, hun respectieve verplichtingen nakomen en te goeder trouw en loyaliteit handelen. Deze voorwaarden worden aangevuld en beheerst door het Belgische recht.
Het doel van deze site is om de eigenschappen uit te leggen van bepaalde producten die te koop worden aangeboden door het bedrijf PRIMA INVEST SPRL (de verkoper). Alle informatie wordt in het Nederlands aan de klant gepresenteerd.
De foto’s, illustraties en alle informatie op deze site zijn uitsluitend bedoeld ter informatie. Ze hebben geen juridische waarde en vallen op geen enkele manier onder de verantwoordelijkheid van de verkoper. Het gebruik ervan is bedoeld ter informatie, maar ze kunnen technische en / of typografische fouten bevatten.
Alle informatie op deze site is voorbehouden aan de auteur, onder copyright en intellectuele eigendomsrechten. Reproductie of gebruik ervan is strikt verboden zonder formele en schriftelijke toestemming.
De producten die op deze site te koop worden aangeboden, zijn als volgt gedefinieerd: Houtpellets (pellets) 100% natuurlijk, 6 mm (+/- 1 mm) in diameter, DINplus en / of ENplusA1 gecertificeerd, verpakt in zakken van 15 kilo, en geleverd in België op pallets.
De Verkoper verklaart dat de geleverde goederen voldoen aan de vereisten bepaald in het Koninklijk Besluit van 5 april 2011 tot vaststelling van de vereisten waaraan houtpellets moeten voldoen voor de levering van niet-industriële verwarmingstoestellen.
De verkoper verklaart dat alle technische kenmerken van de geleverde goederen voldoen aan de eisen van DINplus of ENplusA1 certificeringen. Deze parameters werden gemeten volgens de methoden van norm EN14961-2.
De klant is verplicht de aan hem geleverde goederen zorgvuldig en droog op te slaan. Deze goederen zijn bedoeld voor gebruik in gecertificeerde en geschikte verbrandingssystemen, volgens de instructies van de fabrikant en nationale voorschriften.
De prijzen vermeld op deze site zijn uitgedrukt in euro’s per pallet met hout pellets. Ze zijn inclusief btw (6%) en de kosten voor bezorging op één enkele bestemming, gelegen in België, en vooraf geïnformeerd door de klant.
De prijzen vermeld op deze site zijn op geen enkele manier bindend voor de verkoper totdat een bestelling is bevestigd door de klant. Ze kunnen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Om ervoor te zorgen dat de prijzen die op deze site worden vermeld door de verkoper worden gevalideerd, moet de klant ervoor zorgen dat aan de volgende minimumvoorwaarden wordt voldaan:
“Levering” voorwaarde: de kosten voor bezorging, inbegrepen in de opgegeven prijzen, is voor één enkele leveringsbestemming, gelegen in België.
Voorwaarde “beschikbaarheid van goederen”: de producten die op deze site worden aangeboden, worden te koop aangeboden zolang de voorraad strekt en / of de productie wordt stopgezet. Ze kunnen ook niet beschikbaar zijn in geval van overmacht.
Het aan de klant gefactureerde bedrag wordt berekend op basis van de prijs die van toepassing was op het moment van bevestiging van de bestelling.
Om een bestelling bij de verkoper te plaatsen, moet de klant een bestelformulier invullen. Bij deze gelegenheid wordt hem om verschillende informatie gevraagd; in het bijzonder zijn naam en contactgegevens. Deze gegevens worden verzameld zodat de verkoper kan zorgen voor een goed beheer van bestellingen, leveringen en betalingen.
De gegevens van de klant worden opgeroepen in de orderbevestigingsmail die de verkoper hem stuurt. De Klant is verplicht om de juistheid van zijn gegevens te verifiëren en, indien nodig, de Verkoper te vragen deze te corrigeren. Om dit te doen, hoeft hij alleen maar een bericht te sturen naar contact@prima-invest.com.
De verkoper behoudt zich het recht voor om de klant extra kosten te factureren die het gevolg zijn van het gebruik van onjuiste gegevens voor de uitvoering van de bestelling.
Bij het bestellen kan de klant worden gevraagd om de gewenste dag van levering door te geven. Deze informatie is indicatief. Om de gewenste bezorgdag door de verkoper te valideren, moet de klant ervoor zorgen dat aan de volgende minimumvoorwaarden wordt voldaan:
Voorwaarde “werkdag”: Leveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen, tijdens de wettelijke werkuren.
Voorwaarde “Betaling”: Bestellingen kunnen pas geleverd worden als ze betaald zijn.
De verkoper verbindt zich ertoe om zo snel mogelijk een leveringsdatum met de klant af te spreken. Zodra een leverdatum is vastgesteld, stuurt de verkoper een bevestigingsmail naar de klant met daarin de details van de geplande levering.
De verkoper zal zich inspannen om het leveringsschema na te leven, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van een vertraging in de levering.
De verkoper zal de klant adequaat informeren over de verzending van de goederen, zodat deze de ontvangst van zijn bestelling tegen de beste voorwaarden kan organiseren. De Klant heeft de plicht om de goederen in ontvangst te nemen wanneer ze bij hem worden afgeleverd, op de datum die is overeengekomen en bevestigd in de bevestigingsmail van de levering.
De verkoper behoudt zich het recht voor om de klant te factureren voor alle extra kosten die kunnen worden veroorzaakt door de afwezigheid van de klant tijdens de afgesproken afspraak voor de levering, of elke andere onvoorziene gebeurtenis die de uitvoering van de levering tot gevolg heeft zoals origineel ingepland en afgesproken is.
De pallet wordt zo dicht mogelijk bij de opslaglocatie afgeleverd. De levering wordt uitgevoerd door een gespecialiseerd transportbedrijf met de juiste uitrusting voor pallets met pellets: een camion voorzien van een vorkheftruck.
De bezorger is in staat met deze vorkheftruck obstakels te nemen zoals het rijden over grindpaden, het beklimmen van lichte hellingen of stoepranden oprijden. Hij kent echter de indeling van het de opslagplaats en omgeving niet en kan geen verantwoordelijkheid nemen voor eventuele schade buiten van de vrachtwagen.
Indien de toegang tot de opslaglocatie te smal is voor de vorkheftruck, is de Klant verplicht om de bezorger te informeren zodat deze de pallet naast de camion plaatst en geen schade veroorzaakt door verder te gaan.
Afmetingen van de vorkhefttruck:
• Lengte 4.00 m
• Breedte 2.50 m
• Hoogte 2.60 m
Indien de grond te kwetsbaar is en deze het gewict van de vorkheftruck en de pallet met pellets (3670 Kg) niet kan dragen, is de Klant verplicht dit aan de bezorger aan te geven zodat hij de pallet naast van de vrachtwagen plaatst en geen schade ontstaat door verder te gaan.
Laadgewicht = gewicht van de vorkheftruck + het gewicht van de pallet met pellets
• Gewicht van de vorkheftruck = 2500 Kg
• Gewicht pallet = 1170 Kg
De afleveringsbon is een contractueel document dat de klant en het transportbedrijf dat verantwoordelijk is voor de levering van de bestelde goederen verbindt, hieronder gedefinieerd als “de vervoerder”.
De vervoerder is daarom een derde partij, ingehuurd door de verkoper voor de levering van bestellingen, en draagt de verantwoordelijkheid om de goederen aan de klant te leveren zonder ze te beschadigen.
De klant is verplicht om de uiterlijke staat van de aan hem geleverde goederen op het moment van levering te controleren. Elke voorbehoud, opmerking of mogelijk geschil van de kant van de klant met betrekking tot de schijnbare kwaliteit van het geleverde product, de geleverde hoeveelheid of elke andere vraag die onder de verantwoordelijkheid van de vervoerder valt, moet verplicht op de afleveringsbon worden vermeld. Anders kan de klant zijn herroepings- en bezwaarrecht niet behouden.
Elke schade die verband houdt met de actie van de vervoerder moet duidelijk en nauwkeurig schriftelijk op de afleveringsbon worden vermeld. Dit kan bijvoorbeeld zijn schade veroorzaakt door de chauffeur op de plaats van levering of schade aan de geleverde goederen (gescheurde zakken, beschadigde pallet, etc.).
Dit geldt ook voor elk verhaling op de verzekeraars van de vervoerder en de verkoper, die het verzoek van de klant alleen in overweging kunnen nemen op basis van een ontvankelijk document. Daarnaast moet de klant bewijs en gedateerde foto’s van de schade overleggen. Foto’s van gescheurde zakken bijvoorbeeld.
Het is belangrijk om te onthouden dat (zoals aangegeven in punt 6.2 hierboven): de aansprakelijkheid van de Vervoerder eindigt na het lossen van de pallet vanuit de vrachtwagen. Eventuele schade veroorzaakt door de Vervoerder tussen het lossen van de pallet vanuit vrachtwagen en de opslaglocatie is de verantwoordelijkheid van de Klant.
Bij de bestelling kiest de Klant een betalingswijze: online betaling met Bank kaart, Credit Card of overige betaalopties zoals aangeven op de website van www.pallet-pellets.be. Levering van bestellingen kan pas plaatsvinden na volledige betaling van de bestelling.
De verkoper accepteert geen betalingen in contanten of met cheques (of eco-cheques).
De vervoerder int geen betaling.
De verkoper stuurt de klant een gedetailleerde factuur uitsluitend per elektronische post.
De Verkoper kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de niet-nakoming van één van zijn contractuele verplichtingen indien deze laatste het gevolg is van feiten buiten zijn wil, in geval van overmacht of een andere gebeurtenis die als zodanig erkend wordt door de bevoegde hoven en rechtbanken.
Indien de periode waarin de verkoper door overmacht niet aan zijn verplichtingen kan voldoen langer duurt of zal duren dan 3 maanden, is de verkoper gerechtigd de overeenkomst te ontbinden zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
Zoals aangegeven in paragraaf 6.3. van deze algemene verkoopvoorwaarden, is de klant verplicht om de uiterlijke staat van de aan hem geleverde goederen op het moment van levering te controleren.
Elke voorbehoud, opmerking of mogelijk geschil van de kant van de klant met betrekking tot de schijnbare kwaliteit van het geleverde product, de geleverde hoeveelheid of elke andere vraag die onder de verantwoordelijkheid van de vervoerder valt, moet verplicht op de afleveringsbon worden vermeld. Anders kan de klant zijn herroepings- en bezwaarrecht niet behouden.
De verkoper gaat ermee akkoord dat de geleverde producten overeenstemmen met hun beschrijving (zie artikel 3. van deze algemene verkoopvoorwaarden), en voldoen aan de geldende wetgeving en de eisen van de labels die hun kwaliteit certificeren (DINplus of ENplusA1). De verkoper kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade die niet rechtstreeks verband houdt met het product dat hij aan de klant verkoopt. Hij is als zodanig niet verantwoordelijk voor het goed functioneren van bijvoorbeeld de verwarmingsinstallaties van de Klant.
Als de klant niet tevreden is met het geleverde product, verbindt de verkoper zich ertoe de aankoopprijs van de goederen terug te betalen. De klant moet daarom een kwaliteitsgebrek van het geleverde product aantonen door de hieronder beschreven procedure te volgen (artikel 9.2. van deze algemene verkoopvoorwaarden).
De kwaliteitsgebreken die door de verkoper worden erkend na onderzoek van het geschil van de klant, kunnen aanleiding geven tot compensatie, terugbetaling of vervanging van de geleverde goederen. Elke andere directe of indirecte vergoeding is uitgesloten.
In het geval dat de Klant met de verkoper een geschil over productconformiteit, een claim voor schade of een herroepingsrecht wil betwisten, moet hij verplicht een gedetailleerd en schriftelijk advies uitbrengen, volgens de volgende procedure:
Elke kennisgeving moet daarom aan de Verkoper worden meegedeeld, per e-mail met ontvangstbevestiging naar het adres contact@prima-invest.com.
Elke betwisting met betrekking tot het geleverde volume, een kennelijk gebrek in de kwaliteit van de geleverde goederen of schade moet binnen 48 uur na levering van de bestelling worden gemeld.
Elke betwisting met betrekking tot een verborgen gebrek in de goederen, of elk verzoek tot herroeping, moet binnen 14 kalenderdagen na levering van de bestelling worden meegedeeld.
Elke kennisgeving moet een kopie bevatten van de afleveringsbon (eventueel met aantekeningen) zoals deze op het moment van aflevering aan de klant is verstrekt. Het moet ook worden ondersteund door gedateerde foto’s die ogenschijnlijk de klacht laten zien.
De verkoper is verplicht om onmiddellijk te reageren op een correct ingediende klacht, in overeenstemming met de bovengenoemde regels. Hij moet binnen een redelijke termijn op de klant reageren. De klant is van zijn kant verplicht zijn volledige medewerking te verlenen aan de verkoper om hem in staat te stellen de gegrondheid van zijn geschil te onderzoeken.
Als de klacht van het geleverde product wordt bewezen, kan de klant worden terugbetaald nadat hij de goederen aan de verkoper heeft geretourneerd. Hij heeft hiervoor 15 dagen de tijd. De terugbetaling van de klant vindt plaats binnen 5 werkdagen na de retourzending van de goederen naar het volgende adres:
Pelletfabriek – Lichterstraat, 75-2870 Puurs – België
In het geval van een bewezen kwaliteitsprobleem van de goederen, is het terugzenden van de goederen de verantwoordelijkheid van de verkoper. In geval van herroeping is het terugzenden van de goederen de verantwoordelijkheid van de klant.
De terugbetaling aan de klant vindt plaats zodra de goederen aan de verkoper zijn geretourneerd, in verhouding tot het aantal intacte teruggestuurde zakken Open zakken worden niet terugbetaald.
Bij gebrek aan een minnelijke overeenkomst tussen de partijen, is elk geschil met betrekking tot de uitvoering, geldigheid, niet-uitvoering, interpretatie of beëindiging van het tussen hen gesloten contract de enige territoriale bevoegdheid van de rechtbanken van het hoofdkantoor van de verkoper, wanneer de actie wordt uitgevoerd. Alle overeenkomsten gesloten tussen de verkoper en de koper worden beheerst door het Belgische recht. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechtbank te Brussel, in het Frans.
De verkoper behoudt zich het recht voor om een levering te weigeren aan een klant met wie er een lopend geschil is.
Onze consumentenrecensies, verwerkt door Verified Reviews, voldoen aan de NF Z74-501-norm en de NF522-certificeringsregels…
Wij zijn member van The Shift, het netwerk voor duurzame ontwikkeling in België en brengt meer dan 330 bedrijven samen…
Wij voeren het betrouwbaar 2048-bits SSL-certificaat met 128/256-bits codering voor de vereiste validatie van domein- en bedrijfsgegevens…
Bezorging van hout pellets | Gecertificeerde kwaliteit | Niet tevreden, geld terug garantie | Veilig betalen | Bezorging binnen 48 uur.
Algemene verkoopvoorwaarden | Retour policy
PRIMA INVEST BVBA © Alle rechten voorbehouden 2024
Schrijf u in
Wilt u op de hoogte blijven van de nieuwste aanbiedingen, het laatste nieuws en deskundig advies ontvangen over pelletpallets in België? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief! Wij beloven u relevante informatie te verstrekken en uw inbox nooit te overladen.
Staffelkorting: bespaar 10 cent per zak vanaf het tweede pallet!
Le produit n’a pas été identifié, soit la page actuelle ne représente pas le produit ou bien le champs ID est vide !